آشنایی با فرآیند کارگاه مونتاژ برد های الکترونیکی

کارگاه مونتاژ مدار

فرآیند تولید ارزان برد های الکترونیکی در کارگاه مونتاژ برد

برای تولید ارزان و در حجم بالا باید از ماشین آلات مناسب استفاده کرد. در این مقاله به نحوه تولید محصولات و برد های الکترونیک در یک کارگاه مونتاژ SMD می پردازیم. در این کارگاه ها، عمده عملیات به صورت اتومات و با کمک ماشین آلات صورت می‌گیرد. ابتدا مونتاژ قطعات SMD بوسیله دستگاه و سپس مونتاژ قطعات DIP به صورت دستی انجام می شود.

class=”aligncenter” src=”https://mersaelec.com/wp-content/uploads/%D8%B3%D9%81%D8%A7%D8%B1%D8%B4-%D9%85%D9%88%D9%86%D8%AA%D8%A7%DA%98-%D8%A8%D8%B1%D8%AF%D9%85%D8%B1%D8%B5%D8%A7-300×98.png” alt=”” width=”300″ height=”98″ />

فرآیند مونتاژ برد شامل:

  1. شابلون زدن خمیر قلع
  2. قیمت مونتاژ dip, کارگاه الکترونیک, کارگاه تولید برد, کارگاه مونتاژ مدار, مراحل مونتاژ مدار, مونتاژ SMD, مونتاژ مدارقطعه گذاری و مونتاژ قطعات SMD
  3. ذوب خمیر قلع
  4. مونتاژ دستی و مونتاژ قطعات DIP
  5. کنترل کیفی
  6. تمیز کردن برد ها
  7. بسته بندی

حال به تشریح هر یک از این مراحل می پردازیم:


قیمت مونتاژ dip, کارگاه الکترونیک, کارگاه تولید برد, کارگاه مونتاژ مدار, مراحل مونتاژ مدار, مونتاژ SMD, مونتاژ مدار

مرحله اول کارگاه مونتاژ برد ؛ شابلون زدن خمیر قلع

برای مونتاژ قطعات SMD باید از خمیر قلع استفاده کرد. خمیری خاکستری و چسبناک و حاوی ماده FLUX. قبل از قطعه گذاری باید بر روی تمام پد هایی که قطعه سوار می شود خمیر قلع قرار گیرد. با استفاده از یک شابلون می توان این عملیات را به سرعت انجام داد.

عمل شابلون زدن خمیر قلع بسیار شبیه به چاپ سیلک روی لباس است که با قرار دادن شابلون روی لباس و پخش جوهر، نقاط مورد نظر آغشته به جوهر می شود. در چاپ خمیر قلع از یک شابلون فلزی استفاده می شود که محل پایه قطعاتی که باید مونتاژ شود روی آن برش خورده.

قیمت مونتاژ dip, کارگاه الکترونیک, کارگاه تولید برد, کارگاه مونتاژ مدار, مراحل مونتاژ مدار, مونتاژ SMD, مونتاژ مدارپس از فیکس کردن شابلون به PCB ، روی شابلون را با خمیر قلع می پوشانیم تا در تمام منافذ خمیر قلع نفوذ کند. مشکل اصلی در انجام این قسمت از کار قرار گرفتن محکم شابلون بر روی برد و فیکس شدن آن است تا خمیر در جای مناسب قرار گیرد.

همچنین قیمت خمیر قلع زیاد بوده و هدر رفتن آن در پی استفاده غیر اصولی بالا می رود. بهتر است برای فیکس کردن شابلون روی برد مدار چاپی از دستگاهی به نام Stencil Printer استفاده کرد که سرعت و دقت کار را بالا می برد. جنس شابلون های استنسیل از فسفر برنج ، مس و استیل است و به دو روش شیمیایی و لیزری تولید می شود.


مرحله دوم؛ قطعه گذاری

قیمت مونتاژ dip, کارگاه الکترونیک, کارگاه تولید برد, کارگاه مونتاژ مدار, مراحل مونتاژ مدار, مونتاژ SMD, مونتاژ مدارزمانی که خمیر قلع بر روی برد قرار گرفت، قطعات بر روی آن چیده می شود. این کار را می توان بوسیله دست یا دستگاه مونتاژ انجام داد. استفاده از پنس های مخصوص برای مونتاژ دستی وسیله ای بسیار کارآمد است!

یک تفکر رایج این است که برای تولید برد های SMD حتما باید دستگاه مونتاژ داشت در حالی که اگر برای لحیم کاری از خمیر قلع استفاده شود، صرفا چیدمان قطعات در جای خود کار وقت گیری نیست و دست انسان با دقت مشابه دستگاه مونتاژ کار می کند. در واقع به خاطر تکراری بودن و خسته شدن  نیروی کار است که  برای تولیدات حجم بسیار بالا از دستگاه مونتاژ استفاده می کنیم.


دستگاه مونتاژ SMD یا دستگاه Pick and Place چیست؟قیمت مونتاژ dip, کارگاه الکترونیک, کارگاه تولید برد, کارگاه مونتاژ مدار, مراحل مونتاژ مدار, مونتاژ SMD, مونتاژ مدار

این دستگاه در واقع یک ربات کارتزین است که با استفاده از مکش هوا قطعات را بلند کرده و در سر جای خود قرار می دهد. برای راه اندازی اولیه این دستگاه باید وقت زیادی صرف کرد تا برنامه دستگاه، تنظیمات اولیه و جای گذاری PCB و رول های قطعات را انجام داد، اما بعد از آن با سرعت بسیار بالایی شروع به چیدمان قطعات می کند. به همین دلیل ما برای تولیدات با حجم بسیار بالا استفاده از این دستگاه را برای کارگاه مونتاژ برد پیشنهاد می کنیم و برای تولیدات حجم کمتر، قطعه گذاری دستی را راهکار بهتری برای کارگاه مونتاژ برد می دانیم.

قیمت مونتاژ dip, کارگاه الکترونیک, کارگاه تولید برد, کارگاه مونتاژ مدار, مراحل مونتاژ مدار, مونتاژ SMD, مونتاژ مدار

اتاق مونتاژ SMD

بسیاری افراد تصور می کنند برای تولید برد های smd با سرعت بالا حتما باید دستگاه مونتاژ داشت، اما برای تعداد 100 عدد برد در روز، روش قطعه گذاری دستی سریع تر است! اگر می خواهید تولید را در محل کار خود داشته باشید و آن را برون سپاری نکنید، احتمالا با توجه به حجم کار نیازی به خرید این دستگاه ندارید.


جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد قیمت مونتاژ برد SMD کلیک کنید.


مرحله سوم؛ ذوب خمیر قلع

قیمت مونتاژ dip, کارگاه الکترونیک, کارگاه تولید برد, کارگاه مونتاژ مدار, مراحل مونتاژ مدار, مونتاژ SMD, مونتاژ مدارپس از قطعه گذاری باید خمیر قلع را ذوب کرد تا پس از خنک شدن، عمل لحیم کاری صورت گیرد. برای ذوب کردن خمیر قلع از دستگاه کوره مادون قرمز (Reflow Oven) استفاده می کنند. این دستگاه دمای برد ها را تا 250 درجه سانتی گراد بالا برده و بصورت کنترل شده دما را پایین می آورد. این کنترل از انبساط ناگهانی و حرکت قطعات و ایجاد ترک در لحیم کاری جلوگیری می کند. دستگاه های آون دارای چند منطقه حرارتی مختلف هستند که برد را پیش گرمایش داده و آرام آرام به نقطه ذوب قلع می رساند. همچنین خنک شدن برد به شکلی آسته انجام می شود تا از شوک حرارتی به سطح برد و قطعات جلوگیری شود.

قیمت مونتاژ dip, کارگاه الکترونیک, کارگاه تولید برد, کارگاه مونتاژ مدار, مراحل مونتاژ مدار, مونتاژ SMD, مونتاژ مدار

برخی از کوره های مادون قرمز به شکل رومیزی و برخی دارای نوار نقاله اند . ما بسته به حجم تولید از کوره با توان مناسب استفاده می کنیم. پس از خروج برد از کوره، لحیم کاری قطعات SMD تمام شده است!

چسب کاری برای مونتاژ بردهایی که در هر دو سمت قطعه دارند:

برخی بردها در دو طرف قطعه گذاری می شوند. در این موارد ابتدا سمتی که تعداد قطعات کمتر و کوچکتری دارد مونتاژ می شود و سپس سمت دیگر برد را مونتاژ می کنیم. قبل از آنکه برد را برای مونتاژ سطح دوم مجدد در کوره قرار دهیم، سمت اول را با استفاده از چسب مخصوص می پوشانیم تا در هنگام گرم شدن سمت دیگر، قطعات از جای خود جابجا نشوند.


مرحله چهارم؛ لحیم کاری قطعات DIPقیمت مونتاژ dip, کارگاه الکترونیک, کارگاه تولید برد, کارگاه مونتاژ مدار, مراحل مونتاژ مدار, مونتاژ SMD, مونتاژ مدار

پس از لحیم شدن قطعات SMD، برد هایی که دارای قطعات DIP باشند را به صورت دستی لحیم می‌کنیم. در تولیدات حجم بالا، از وان قلع موجی (Wave soldering machine) برای لحیم کاری قطعات DIP استفاده می‌شود. در طراحی می بایست تا جای ممکن از قطعات SMD استفاده نمود چرا که مونتاژ DIP پر هزینه و زمان بر است.


مرحله پنجم؛ تست و کنترل کیفی

قیمت مونتاژ dip, کارگاه الکترونیک, کارگاه تولید برد, کارگاه مونتاژ مدار, مراحل مونتاژ مدار, مونتاژ SMD, مونتاژ مدار

در کارگاه مونتاژ برد پیشرفته تر از دستگاه های AOI جهت بازرسی بردهای الکترونیکی استفاده می شود. با استفاده از این دستگاه می توان کیفیت لحیم کاری، اتصالات نابجا و مونتاژ اشتباه قطعات را به سرعت تشخیص داد. برای تولیدات حجم کم و مدارات ساده نیازی به دستگاه AOI نیست و با بازرسی چشمی و تست تک تک برد ها می توان محصول را کنترل نمود.


مرحله ششم، شست و شوی بردها:

پس از لحیم کاری مقداری فلاکس بر روی برد بر جای می ماند، فلاکس مایعی است که به خمیر قلع افزوده شده تا آن را نرم و چسبنده کند. این مایع چسبناک ظاهر ناخوش آیندی بر روی برد ایجاد میکند و پس از مدتی به خاطر خاصیت اسیدی باعث کاهش استحکام لحیم پایه ها می شود.

برای جلوگیری از این اتفاق باید بردها را شست و شو داد. این شست و شو توسط آب گرم بدون یون صورت می گیرد. آب بدون یون هیچ گونه خاصیت رسانایی ندارد و موجب بروز مشکلی در کار نخواهد شد.


مرحله آخر کارگاه مونتاژ برد ؛ بسته بندیقیمت مونتاژ dip, کارگاه الکترونیک, کارگاه تولید برد, کارگاه مونتاژ مدار, مراحل مونتاژ مدار, مونتاژ SMD, مونتاژ مدار

یکی از موارد مهم کارگاه مونتاژ برد رعایت نکات ایمنی حفاظت از قطعات در برابر الکتریسیته ساکن در بسته بندی تجهیزات الکترونیکی است. پلاستیک های معمولی به سادگی چند صد ولت الکتریسیته ساکن ایجاد می کنند و این ولتاژ برای بسیاری از قطعات می تواند آسیب زننده باشد.

در صنایع بسته بندی قطعات و بردهای الکترونیکی از نوعی پلاستیک آنتی استاتیک استفاده می شود که به پلاستیک های متالایز یا آنتی استاتیک معروف است. این بسته بندی از ایجاد الکتریسیته ساکن و آسیب به قطعات جلوگیری می کند.


در حال حاضر به عنوان مدیر تولید خط چاپ و مونتاژ در کارخانه مرصا فعالیت می کنم. مدرک کارشناسی رو در رشته مهندسی رباتیک از دانشگاه صنعتی شاهرود گرفتم و ارشد رو در رشته مدیریت در دانشگاه تهران ادامه دادم. از سال 1396 رسما فعالیتم رو در شرکت مرصا شروع کردم و تجربیات و مطالعات شخصیم رو به اشتراک می گذارم.

69 پاسخ
  1. محسن گفته:

    سلام.میخام ی کارگاه مونتاژ قطعات الکترونیکی راه بندازم.سرمایم ۳۰ ملیونه.مهندسی برق قدرت خوندم.نیاز ب آموزش و مشاوره دارم.اگ ممکنه راهنماییم کنید.

    پاسخ
    • دانیال طوسی گفته:

      خوشحال میشم بتونم کمکی کنم. چه از بعد فنی (تامین ماشین آلات) و چه بعد مالی (برآورد توجیه پذیر بودن کار) می تونید روی ما حساب کنید.

      پاسخ
      • احسان گفته:

        سلام من مهندس برق هستم میخوام تولید برد را یاد بگیرم اگه کمک کنید ممنون میشم

      • محسن گفته:

        سلام مهندس
        من نیروی کار دارم حدودا ۱۰۰ نفر که پورسانتی میتونم بیارم تو کار همه مهندس برق هستن
        اگه خواستین

      • امین گفته:

        سلام من،کارگاه دارم اما،در تهیه دستگاه کمک میخواستم،مدرک مهندسی،کارگاه مالک،سابقه کاری برق و الکتریک 10سال

      • مهگل طوسی گفته:

        سلام وقت بخیر
        لطف کنید روی تلگرام پیام بزارید تا همکاران فنی راهنماییتون کنند.
        09215285387

    • کوشا الکترونیک گفته:

      سلام ، خوشحال میشم به پیج ما سر بزنید وسوالات خودتون رو در اونجا با در میون بگذارید.
      Instagram : Kousha_engineering

      پاسخ
  2. مهدی گفته:

    سلام ما تولید کننده هستیم و 20000 برد 8در3 و6د در2 جمعا 70 عدد قطعه که یکی پاور ویکی التروسنیک هست دوساله از چین وارد میکنم اگر بشه همینجا به شرطی اینکه گران تر نشه حتی با توجه به هزینه ها دیکه مثل کشتی و گمرگ بار قابل قبوله منتظر وقت جلسه اگر تهران دفتر دارید خدمت برسم متشکرم

    پاسخ
    • دانیال طوسی گفته:

      سلام
      برای این تعداد احتمالا چین بدیم برای مونتاژ بهتره، اگر فایلتون رو برام بفرستید قیمت مونتاژ خودمون رو هم در چین بهتون میدم. در مورد مونتاژ در ایران هم برای این تعداد حدودا هر پد SMD رو 9 تومان و هر پد DIP رو 12 تومان براتون میزنیم. اگر هم فایل طراحی رو ندارید نمونه بدید براتون طراحی انجام میشه. (در سفارش های مونتاژ بالای 10 میلیون تومان طراحی رایگان است)
      برای مقایسه قیمت تولید در ایران و چین هم به واحد امکان سنجی و مطالعات بازار ما پیام بدید تا براتون محاسبه کنند.

      پاسخ
      • محمد جواد گفته:

        سلام بابا تو ایران تولید کنید تا چهار نفرم دور دستتون نان بخورن خدا رو خوش میاد ولکنید چین لعنتی رو

      • دانیال طوسی گفته:

        سلام.
        در حال حاظر ما تقریبا تولید تمام مشتریانمون رو در ایران انجام میدیم. با توجه به شرایط فعلی توجیه اقتصادی با تولید در داخل کشور هست. پیامی که داده بودیم مربوط به ارز 3800 تومانی بود. الان اصلا توجیه نداره بفرستیم چین.
        قیمت های جدید رو میتونید همیشه از ماشین حساب آنلاین شرکت مرصا داشته باشید. قیمت هایی که در پیام ها یا در متن مقالات نوشته میشه بروز نیست.

      • آقازاده گفته:

        سلام وقت بخیر لطفاً شماره تماس بگذارید یا با شماره بنده تماس بگیرید
        ما یک پروژه تولیدی داریم شروع میکنیم اگه تمایل به همکاری داسته باشید خوشحال میشیم .
        آقازاده از شرکت آلبوطب

      • دانیال طوسی گفته:

        با شماره های شرکت تماس بگیرید روی سایت هست:
        09215285387
        در خدمتتون هستیم

    • عدنان گفته:

      سلام میشه با من تماس بگیرید خواهش میکنم یک سوال مهم داشتم ۰۹۳۳۷۱۴۷۴۹۲

      پاسخ
      • مهگل طوسی گفته:

        سلام میتونید از طریق تلگرام سوال خود را بپرسید
        09215285387

    • Alikarami1 گفته:

      سلام
      وقت به خیر
      ایا شما خط تولید صفر تا صد گوشئ همراه دارید؟
      من مایلم چنین خط تولیدی داشته باشم نیاز به مشاوره دارم و براورد هزینه ی لازم چه کنم ؟
      تشکر

      پاسخ
      • Mrs. Seo گفته:

        سلام وقت بخیر
        از طریق تلگرام یا واتساپ با همکاران فنی ما در ارتباط باسید جناب مهندس.

  3. محمود گفته:

    با سلام
    برای یک تولیدی معمولی چ مقدار خمیر رسانا مورد نیاز هست؟
    و میشود از خمیر مس استفاده کرد؟

    پاسخ
  4. مجتبی گفته:

    با سلام واحترام
    میخواستم آموزش طراحی بردهای الکترونیک وعیب یابی آن ها را یاد بگیرم آیا آموزش دارید؟؟
    فارغ تحصیل مهندسی الکترونیک هستم.با تشکر

    پاسخ
      • شیراز مدار گفته:

        سلام عزیزم خوب کاری میکنیدچون راهکارهای تولیدانبوه اگه کسی یادگرفت دیگه نمیشه که آدم تولیدکننده باشه. طرف میگفت پلادیوم واسه متالیزه که خودت درست میکنی بهم یادبده میگفتم هزینه هنگفتی داره چون الان هردولیترش 4میلیون است. می‌گفت چه خبره

  5. مجتبی گفته:

    من حدود 10سال سابقه حضور در شرکت های نفتی را دارم ولی تاکنون در حوضحه تخصصی خودم که الکترونیک هست کار نکردم ولی دوست دارم الکترونیک را آموزش کامل ببینم وکار کنم لطفا راهنمایی فرمائید- با تشکر

    پاسخ
  6. حسین گفته:

    از توزیحات شما سپاسگذارم.
    فقط سوالی که میمونه اینه که شابلون رو چطوری درست میکنند؟منظورم اینه که سوراخ های شابلون چطوری زده میشه آیا دستگاه دیگه ای برای سوراخ کردن شابلون نیازه؟؟؟؟

    پاسخ
    • دانیال طوسی گفته:

      شابلون های با جنس فسفر برنج به روش شیمیایی تولید میشه و شابلون های جنس استیل به روش برش لیزر ما برای مونتاژ خودمون شابلون رو به هر دو روش براتون میزنیم

      پاسخ
    • مهرداد گفته:

      سلام
      دوستان منتاژ کار برد هستم ۵ نفرم نیرو دارم الان برد پیدا نمی کنم کسی جایی رو می شناسید ک بتونم برد بگیرم ازشون برا مونتاژ
      قبلا برد تابلو آسانسور مونتاژ می کردم

      پاسخ
  7. سجاد گفته:

    سلام من یه زیرزمین به متراژ ۸۰ متر دارم خودم هم مهندس الکترونیک هستم شدیدا علاقه دارم در زمینه مونتاژ قطعا الکترونیکی فعالیت کنم ممنون میشم راهنماییم کنید

    پاسخ
  8. رضا گفته:

    سلام میخواستم بدونم بردهای تبلت موبایل رو با تیراژ بالا میشه در ایران تولید کرد ارزانتر از چین

    پاسخ
  9. Majid گفته:

    سلام من تعدادی میکرو کنترلر دارم اگر به درد کسی میخوره برا تولیداتش من در خدمت هستم . ادرسم اراک 09186203267

    پاسخ
    • مهگل طوسی گفته:

      سلام لطفا برای استعلام قیمت به تلگرام یا واتس اپ پیام بدید تا از قیمت دقیق مطلع شوید

      پاسخ
  10. مهران گفته:

    سلام علیکم بنده میخوام ک یه فایل pcb و قالب این برد را هم میزنید ؟
    مثل محافظ برق یا برد کنترلر دما و… برای تیراژ بالا هم میتوانیم روی حساب کنیم ؟> واینکه تجهیزات مونتاژ میخواستم خریدار کنم و نصب مشاوره ؟

    پاسخ
    • مهگل طوسی گفته:

      لطف کنید درخواست پروژه رو از طریق تلگرام یا واتس اپ برای ما ارسال کنید

      پاسخ
      • مجتبی گفته:

        سلام خسته نباشید
        من یک دستگاه آون برای تولیدحدود۱۰۰۰تاباکیفیت وقیمت مناسب میخواستم ممنون میشم راهنماییم کنید

  11. پوریا احتشامی گفته:

    سلام من درخواست برآورد قیمت برد لامپ اس ام دی دادم ولی قیمتی ک بهم دادین خیلی پرت بود برای سفارش ۵۰۰۰ تا حساب کردم با قیمتی که شما گفتین حساب کردم از قیمت فروش مغازه دار واسه من بیشتر تموم میشد ججوریه که توی سایتتون انقد تبلیغ از ارزون بودن کردین
    ممنون میشم نظرم تایید بشه واسه نمایش که حداقل خیلیا مثل من دلگرم نشن الکی به حرفاتون

    پاسخ
    • مهگل طوسی گفته:

      سلام جناب احتشامی
      برای تولید لامپ های LED ما برای مونتاژ هر پد 11 تومان و در مورد چاپ PCB برای برد هر سانتی متر فیبر استخانی 45 و آلومینیوم 110 تومان در نظر میگیریم (قیمت های 6 ماهه دوم 98).
      خرید چیپ های LED هم از هر چیپ 50 تومان تا 300 تومان بسته به توان و کیفیت وجود دارد که ب عهده خود مشتری است.
      در مورد صنعت روشنایی واقعیت این هست که تولید در حجم 5000 عدد لامپ تعداد قابل توجی نیست و برای رقابت با کارخانجاتی که در هر ساعت 5000 لامپ تولید می کنند بدون شک نمی توان رقابت کرد.
      پیشنهاد ما برای دوستانی که برای ورود به بازار روشنایی برنامه ریزی می کنند این است که از لامپ های با کاربری خاص کارشون رو شروع کنند (مثل لامپ های رشد گیاه، لامپ های لوازم داخل یخچال یا فر اجاق گاز) این محصولات با توجه به حجم کم تولید توسط تولید کنندگان بزرگ ، برای تولید کندگان نوپا قابل رقابت تر خواهند بود.

      پاسخ
  12. علی نادری گفته:

    با سلام و عرض ادب خدمت تمامی دوستان
    با کسب اجازه از ادمین محترم
    نادری هستم از کشتیرانی و خدمات هوایی BSL
    شرکت ما با داشتن کانتینر ، کارت بازرگانی فعال، سرویس حمل دریایی و زمینی و هوایی آماده ارایه سرویس خرید در چین، ثبت سفارش در ایران، حمل و ترخیص می باشد.
    حما اکسپرس هوایی و ترخیص بر روی ریل فرودگاه هم انجام میدیم که نیاز به ثبت سفارش هم نخواهد داشت.
    09373872554 علی نادری

    پاسخ
  13. علی گفته:

    سلام میخواستم بدونم برد های مربوط به دوربین مداربسته رو طراحی و تولید میکنید؟مثلا یه یه نمونه از برد رو ببینید و مثل همون و با همون کیفیت تولید کنید

    پاسخ
    • مهگل طوسی گفته:

      سلام وقت بخیر.
      بله شرکت همه جور برد را طراحی میکند از طریق شماره زیر با همکاران طراحی با در ارتباط باشید.
      09215285387

      پاسخ
  14. سید جلال موسوی گفته:

    ممنون .این مداری که میزاریت رو نمیشه بزرگ کردو یادداشت‌ کرد.درضمن چطوری میشه ای سی 555رو تست کرد همچین ای سی صدا رو که نصب میکنن رو پخش خورد

    پاسخ
  15. مجتبی گفته:

    باعرض سلام
    یه دستگاه آون کوچک برای تولیدروزانه۱۰۰۰بردمیخواستم
    ممنون میشم راهنماییم کنید
    باسپاس

    پاسخ
    • مهگل طوسی گفته:

      سلام وقت بخیر
      لطفا درخواسستون روی واتساپ ارسال بفرمایید تا واحد فنی راهنماییتون کنند

      پاسخ
  16. مهرداد گفته:

    سلام
    دوستان منتاژ کار برد هستم ۵ نفرم نیرو دارم الان برد پیدا نمی کنم جایی رو می شناسید ک بتونم برد بگیرم ازشون برا مونتاژ
    قبلا برد تابلو آسانسور مونتاژ می کردم
    ۰۹۰۵۸۰۲۰۰۵۹

    پاسخ
  17. محمد گفته:

    سلام.به یک نفر جهت مشاوره خرید قطعات و دستگاه مونتاژ نیاز دارم که تجربه کافی داشته باشه یعنی از صفرتا صد مدنتاژ لامپ و‌برد.۰۹۱۱۶۳۷۷۴۵۲ یک میس کال بزنید..تمتی میگیرم

    پاسخ
    • مهگل طوسی گفته:

      سلام وقت بخیر
      لطف کنید درخواستتون از طریق تلگرام یا واتس اپ ارسال کنید
      09215285387

      پاسخ
  18. مهگل طوسی گفته:

    سلام وقت بخیر
    لطف کنید درخواستتون از طریق تلگرام یا واتس اپ ارسال کنید
    09215285387

    پاسخ
  19. amir گفته:

    سلام من مونتاژ کار برد هستم با 4 نفر نیروی کار الان دستم خالیه از کجا میتونم کار بگیرم ممنون میشم در شهر مشهد

    پاسخ
    • Mrs. Seo گفته:

      سلام وقت بخیر
      آقای امیر حضوری تشریف بیارید شرکت و نمونه کار مونتاژتون رو هم بیارید همکارای تولید اگر تایید کنند امکان همکاری فراهم خواهد شد.

      پاسخ
  20. مهمان گفته:

    سلام وقت بخیر,شرکت ما مونتاژ برد انجام میدهد و برای پروژه های دولتی مونتاژ انجام دادیم، آیا امکانش هست که برای گرفتن کاار مونتاژ با شما همکاری کنیم؟

    پاسخ
    • Mrs. Seo گفته:

      سلام مهندس جهت ارتباط با همکاران فنی می تونید ازطریق واتساپ با ما در ارتباط باسید

      پاسخ
  21. Raesi گفته:

    سلام خسته نباشید
    من مهندس برق الکترونیک هستم میخواستم یه کار تو زمینه مونتاژ برد رو شروع کنم نیاز به کمک دارم میتونید کمکم کنید واسه تاسیس یه کارگاه مونتاژ برد؟

    پاسخ
  22. سجاد گفته:

    لطفا کمکم کنید قصد دارم کارگاه لوازم الکترونیکی بزنم از کجا سفارش بگیرم و از کجا قطعات را خریداری کنم

    پاسخ
    • مهگل طوسی گفته:

      سلام وقت بخیر
      برای تولید بردهای الکترونیکی میتونیم در خدمتتون باشیم برای تهیه قطعات هم به سایت های فروش قطعه مراجعه کنید

      پاسخ
      • میثم مقدم گفته:

        سلام امکانش هست راهنمایی بفرمایید برای تولید

    • مهگل طوسی گفته:

      سلام وقت بخیر سایت های ماشین الات و فروشگاه قطعات الکترونیکی رو سرچ بفرمایید.

      پاسخ
  23. حسین گفته:

    سلام
    در امر مونتاژ برد فعال هستم . میخواستم ببینم برای افزایش مونتاژ واحد بنده در تهران هم میتوانیم همکاری داشته باشیم
    با تشکر

    پاسخ
  24. پروینی گفته:

    سلام وقت بخیر بنده وارد کننده سیم لحیم (قلع اکتیویتی) آماده همکاری با شرکت ها و همکارانی که در این زمینه فعالیت دارند هستم
    سپاس

    پاسخ
  25. امین گفته:

    سلام و عرض ادب
    من ارشد هوش مصنوعی و کارمند هستم. همیشه رویای تولید یک برند الکتروکامپی داشتم اگه کسی مایله رویانون رو اجرایی کنیم بیاد با هم یک تیم تشکیل بدیم.
    09174286232

    پاسخ

ثبت دیدگاه

مایل به ملحق شدن به بحث هستید ؟
به ما بپیوندید !

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *