طرح تولیدی محصولات الکترونیکی

طرح تولیدی محصولات الکترونیکی

نوشتن طرح تولیدی جزئی از طرح کلی کسب و کار  است. زمانی که نتایج امکان سنجی طرح مشخص کرد تولید محصول موفقیت آمیز خواهد بود، نوبت به برنامه ریزی و طرح ساختار تولید می رسد. میزان تولید ماهانه چقدر باید باشد؟ برای این مقدار تولید به چه تعداد نیروی کار و ماشین آلات نیاز است؟ حجم سرمایه گذاری و دوره بازگشت سرمایه در چه حالتی بهینه است؟ این ها تمام سوالاتی است که در نوشتن طرح تولیدی محصولات الکترونیکی به آن پاسخ داده می شود.

طرح تولیدی محصولات الکترونیکی باید با توجه به نوع محصول و مشتریان آن نگارش شود. در تولید محصولات حوزه صنایع الکترونیک با توجه به سرعت پیشرفت و تحولی که در محصولات شاهد هستیم، دوره عمر محصول بسیار کوتاه است بنابر این سرعت در تمام بازه طراحی، تولید و عرضه بسیار حائز اهمیت است. از طرفی خطوط تولید محصولات الکترونیک باید قابلیت انعطاف بالایی داشته باشند تا بتوان با ورود محصولات جدید به سرعت با آنها همراه شد. سرمایه گذاری های سنگین با دوره بازگشت سرمایه بلند مدت در صنایع الکترونیک توصیه نمی گردد.

نوشتن طرح تولیدی محصولات الکترونیکی چگونه است؟

نوشتن طرح تولید 3 مرحله دارد:

نوع تولید

اولین قدم مشخص کردن نوع تولید است ، تولید انبوه و انبار کردن محصول، تولید انبوه بر اساس سفارش، تولید سفارشی سازی شده طبق درخواست مشتری و…

روش تولید

دومین قدم انتخاب روش تولید است، منظور از روش تولید این است که بیشترین سود آوری و بالاترین نرخ بازگشت سرمایه گذاری در چگونه تولید کردن محصول است؟ روش تولید محصولات صنایع الکترونیک در 3 حوزه جای میگیرد: مونتاژ دستی درون خود شرکت، برون سپاری مونتاژ، خرید ماشین آلات مونتاژ و تولید اتوماتیک درون مجموعه. با توجه به حجم تولید، Dip یا SMD بودن قطعات و نوع تولید (قدم اول) یکی از این سه گزینه روش بهینه برای تولید خواهد بود.

برآورد هزینه:

قدم سوم برآورد هزینه های جاری و متغیر برای تولید محصول است. در این مرحله، با توجه به روش و حجم تولید،  برآورد هزینه شده و  میزان سرمایه گذاری اولیه تخمین زده می شود. در این بخش با در نظر گرفتن محدودیت های شخص سرمایه گذار، شرایط مطلوب وی در نظر گرفته شده و بهترین راهکار سرمایه گذاری بر روی طرح با کمترین ریسک پیشنهاد خواهد شد.

از این مرحله به بعد مطالعات بیشتر به جنبه های اقتصادی و طراحی برنامه بازاریابی مربوط می شود. برای مطالعه بیشتر در مورد نوشتن طرح تولید و طرح بازاریابی مقالات دیگر سایت را ببینید!

در صورتی که مطالعات ما مشخص نمود بهترین روش تولید برای شما برون سپاری است، ما می توانیم  سفارش ساخت برد الکترونیکی  شما را بر عهده بگیریم. راهکار ما برای تولیدات صنایع الکترونیک، برون سپاری تولید در کشور چین است، راهکاری که تمام تولید گنندگان بزرگ محصولات الکترونیکی در دنیا پیش گرفته اند.

در حال حاضر به عنوان مدیر تولید خط چاپ و مونتاژ در کارخانه مرصا فعالیت می کنم. مدرک کارشناسی رو در رشته مهندسی رباتیک از دانشگاه صنعتی شاهرود گرفتم و ارشد رو در رشته مدیریت در دانشگاه تهران ادامه دادم. از سال 1396 رسما فعالیتم رو در شرکت مرصا شروع کردم و تجربیات و مطالعات شخصیم رو به اشتراک می گذارم.

0 پاسخ

ثبت دیدگاه

مایل به ملحق شدن به بحث هستید ؟
به ما بپیوندید !

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *