ابزار مونتاژ برد

ابزار مونتاژ برد مود نیاز مهندسان برق

تنوع ابزار مونتاژ برد بسیاز زیاد است، ما سعی داریم در این مقاله شما را راهنمایی کنیم که چه ابزارهایی مورد استفاده یک فرد مبتدی و یک فرد حرفه ای می‌باشد. برخی از این ابزارها عبارتند از:

  • انبرهای دستی
  • ابزارهای اندازه گیریسفارش مونتاژ برد, قیمت مونتاژ dip, قیمت مونتاژ smd, مونتاژ SMD, مونتاژ اتومات
  • اسیلوسکوپ
  • ابزارهای جانبی هویه
  • کابل و بردهای هزار سوراخ
  •  منبع تغذیه

انواع ابزار مونتاژ برد

  •  هویه استاندارد

سفارش مونتاژ برد, قیمت مونتاژ dip, قیمت مونتاژ smd, مونتاژ SMD, مونتاژ اتوماتانتخاب مدل هویه کاملا وابسته به نوع بردی است که قرار است مونتاژ شود. هرچه حساسیت برد بیشتر باشد پارامترهای دقت هویه نیز اهمیت بیشتری پیدا خواهند کرد. برای مثال داشتن سیم ارت جهت خالی کردن الکتریسیته ساکن که به سادگی می تواند منجر به سوختن یک قطعه شود. یا قابلیت تنظیم دمای هویه که برای قطعات حساس تر از دماها 300درجه سانتیگراد استفاده می‌شود و دمای 400 می‌تواند به قطعه آسیب برساند.

  • پایه هویه

بعضی از تجهیزات جهت تسهیل روند کار استفاده می‌شوند و نبودشان اختلال جدی در روند کار ایجاد نمی‌کند. پایه هویه از این دست اقلام می‌باشد؛ این پایه سبک و قابل حمل است و به شما  کمک می‌کند که در هنگام کار  بطور مداوم هویه  را در دست خود نگه ندارید.

  • سیم اسفنجی

در هنگام استفاده از هویه نوک آن در اثر اکسید شدن سیاه می‌شود ابزاری که جهت پاک کردن نوک هویه بکار می رود سیم نسوز است. هنگامی که از این پاک کننده استفاده می‌کنید هیچگونه دود و سمی تولید نمی‌کند. همچنین هنگام تمیز کردن نوک هویه دمای هویه تغییر نخواهد کرد.

  • قلع پاک کن

    سفارش مونتاژ برد, قیمت مونتاژ dip, قیمت مونتاژ smd, مونتاژ SMD, مونتاژ اتومات

اگر شما مبتدی هستید و  هنگام مونتاژ قطعات حساس مثل آیسی ممکن است دچار اشتباه شوید ما در اینجا به شما ابزاری را معرفی می‌کنیم که می‌توانید قلع اضافی را از سطح pcb پاک کند.قلع پاک کن از تار و پود مس ساخته شده و می‌توانید با حرارت دادن به آن قلع اضافی روی پدها را پاک کرد.


پنس

پنس ها بسته به نوع کاربردی آنها،در طول، ضخامت و زوایای مختلفی وجود دارند؛ پنس ها یکی از  ابزارهای مونتاژ برد هستند که برای نصب قطعات یا تعویض قطعات الکترونیکی روی برد بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرند. نکته مهم در استفاده از پنس ها نسبت اندازه قطعه با مدل و اندازه پنس است. به طور کلی پنس ها دارای چند مدل کلی می‌باشند؛سفارش مونتاژ برد, قیمت مونتاژ dip, قیمت مونتاژ smd, مونتاژ SMD, مونتاژ اتومات

  • پنس ضد مغناطیسی

این نوع پنس نوک تیز، ضد زنگ، ضد مغناطیس و آنتی استاتیک می‌باشد که برای مونتاژ قطعات smd بسیار مناسب است. یکی از ویژگی‌های این نوع پنس ضد مغناطیس بودن آن است که هرچه با آن کار کنید قطعه به پنس نمی‌چسبد.

  • پنس نوک تیز :

این نوع پنس استیل، نوک تیز و با ضخامت 135 میلیمتر است. بدنه آن ضد زنگ، ضد خوردگی و سبک است. کار کردن با این نوع پنس در زیر میکروسکوپ به دلیل ضخامت کمی که دارد بسیار راحت است.


میکروسکوپ دیجیتال  (USB):

سفارش مونتاژ برد, قیمت مونتاژ dip, قیمت مونتاژ smd, مونتاژ SMD, مونتاژ اتوماتیکی از تجهیزات کاربردی در مونتاژ برد میکروسکوپ‌های  دیجیتالی است که به کمک آنها می‌توانید بردهای الکترونیکی را با دقت و وضوح بالاتری بررسی کنید. میکروسکوپ دیجیتالی می‌تواند اشیاء را تا 400 برابر بزرگتر از اندازه واقعی آن نشان دهد این بزرگنمایی ناشی از یک سنسور تصویر حرکتی و هشت چراغ LED قوی است که در این نوع از میکروسکوپ‌ها بکار برده می‌شود. این ابزار  این امکارن را به شما می‌دهدکه در هنگام کار بر روی یک برد الکترونیکی؛ تمام جزئیات را  بر روی صفحه کامپیوتر خود داشته باشید.


ابزارهای اندازگیری؛ ابزار مورد نیاز مونتاژ برد

یکی از مفیدترین ابزار مونتاژ برد که در انجام یک پروژه الکترونیکی به آن نیاز پیدا می‌کنید؛ ابزارهای اندازه‌گیری است. این ابزارها تنوع زیادی دارند برخی از پرمصرف ترین انواع آن شامل:

  • مولتی‌متر

سفارش مونتاژ برد, قیمت مونتاژ dip, قیمت مونتاژ smd, مونتاژ SMD, مونتاژ اتومات

مولتی‌متر یک ابزار اندازه گیری پیشرفته است که برای  اندازه‌گیری جریان، ولتاژ، مقدار مقاومت، وضعیت اتصال کوتاه و…  همچنین برای اطمینان از سالم بودن برد استفاده می‌شود. 

  • خط‌کش‌ها

از زمان‌های قدیم خط‌کش‌ها برای اندازه‌گیری‌های ساده، مورد استفاده قرار می‌گرفتند. یکی از موارد مورد استفاده در طراحی و مونتاژ برد خط‌کش های استاندارد SMD هستد که روی این مدل خط‌کش فوتپرینت انواع قطعات رسم شده است که به کمک آن می‌توانید برای اندازه‌گیری قطعات SMD مانند دیود و ترانزیستور استفاده کنید.


انبرهای دستی ابزار موردنیاز مونتاژ برد

هر مهندس برق برای کارهای روزانه خود نیاز به ابزارهایی دارد. بنابراین چند نمونه از این ابزارهای مونتاژ برد را به شما معرفی می‌کنیم و کاربرد آن را به شما می‌گوئیم :

سفارش مونتاژ برد, قیمت مونتاژ dip, قیمت مونتاژ smd, مونتاژ SMD, مونتاژ اتومات

  • کف چین

کف چین یکی از کاربردی ترین ابزار مونتاژ برد است؛ از کف چین برای برش سیم، پایه قطعات، برش حلقه‌ و زنجیرهای کوچک و کلیه مواردی که نیاز است تعمیر الکترونیکی شود استفاده می‌شود.

  • سیم چین

مهندیسن برق از سیم چین برای لخت کردن تک سیم ها و سیم های رشته ای استفاده می کنند.نوارهای سیم قادر هستند به حالت های مختلف  حالت بگیرند یا به صورت نواری باشند بنابراین برای حالت دادن یا برش دادن سیم ها باید از سیم چین استفاده شود.

  • انبر دست

هیچ برقکاری نمی‌تواند بدون انبردست کار کند. اما این مهم است که چه نوع انبردستی را تهیه کنید:

این ابزار برای کارهای ساده بسیار مورد نیاز است؛ زیرا برا متصل کردن دو قطعه فلزی یا تغییر شکل آنها به گونه ای که همدیگر را نگه دارند بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد؛ و به شما این امکان را می‌دهد که از یک سیم به عنوان کانکتور استفاده کنید.

 


برای یادگیری روش صحیح لحیم کاری و تجهیزات مورد نیاز آن کلیک کنید.


خدمات مونتاژ برد مرصا

شرکت مرصا ارائه دهنده خدمات طراحی، چاپ و مونتاژ بردهای الکترونیکی است. که با بهره گیری از دانش تیم جوان خود و بکارگیری بروزترین تجیسزات مورد نیاز در تولید بردهای الکترونیکی خدمات خود را به تولیدکنندگان این حوزه ارائه می‌کند. شما می‌توانید جهت استعلام قیمت چاپ برد الکترونیکی و یا مونتاژ smd و dip بردهای خود از طریق تلگرام یا واتساپ با همکاران واحد فنی ما در ارتباط باشید.


 

در حال حاضر به عنوان مدیر تولید خط چاپ و مونتاژ در کارخانه مرصا فعالیت می کنم. مدرک کارشناسی رو در رشته مهندسی رباتیک از دانشگاه صنعتی شاهرود گرفتم و ارشد رو در رشته مدیریت در دانشگاه تهران ادامه دادم. از سال 1396 رسما فعالیتم رو در شرکت مرصا شروع کردم و تجربیات و مطالعات شخصیم رو به اشتراک می گذارم.